• جستجو

  • لیست علاقمندی
    0

  • هشدارها

  • جستجو های من
    0
مقالات
  • ak

    بازار مسکن در ترکیه

    برای خیلی از سرمایه گذاران به خصوص سرمایه گذاران خارجی یکی از بهترین بازارها ، بازار مسکن در ترکیه می باشد.خرید آسان ملک در ترکیه از یک طرف و گرفتن اقامت از طرفی دیگر سبب شده که در سال تعداد زیادی از خارج از ترکیه به بازار مسکن این کشور علاقمند شوند.در این میان وب سایت BenimEv معرف پروژه های املاک و مستغلات بین المللی (International properties)میباشد و شما میتوانید املاک و پروژه های ترکیه را در این سایت نیز بیابید.

    تا سال های 1980 سیاست های کشور ترکیه فقط مردم را تشویق به ساختن مسکن های دولتی به وسیله وام های دولتی می کرد ولی نتوانست در افزایش تعداد ملک در این کشور کمک کند.منزل های مردم فقیر به همان شکل قبل باقی ماند و شرایط زیر ساختی هم بهتر نشد.در اصل این سیاست ترکیه سبب شد که بازار مسکن پیشرفتی نداشته باشد و سرمایه گذاری هم کاهش چشمگیری پیدا کرد.

    دولت ترکیه برای اینکه تعداد ملک افزایش یابد وام های زیادی را برای پروژه های ساختمانی اختصاص داد.تامین این وام ها هم از طریق صندوق های تامین اجتماعی و بانک املاک ترکیه انجام می شد.

    این سیاست ها دولت سبب شد که ساخت و ساز رونق بهتری داشته باشد ولی هنوز هم درصد مالکیت در این کشور زیاد نشده بود.در سال های 1980 دولت ترکیه برای ساختن ملک های کم متراژ به سرمایه گذاران وام هایی را اعطا کرد شرط دولت ترکیه این بود که خانه ها نباید بیشتر از 100 متر مربع باشند ولی این امر هم موفقیت آمیز نبود و در همان سال ها این طرح برچیده شد.

    با پیشرفت شهر نشینی در این کشور تقاضا هم برای مسکن افزایش یافته و دولت نمی توانست عرضه را با تقاضا هماهنگ نماید.البته این سیاست ها سبب شد کمی پیشرفت در این کشور رخ دهد ولی الان هم دولت ترکیه سیاست هایی را اجرا می کند که بتواند تقاضای مسکن را افزایش دهد ولی تقاضا برای منزل لوکس و ارزان در این کشور بیشتر است.

    افزایش جمعیت در این کشور علاوه بر مساله کمبود مسکن باعث شد نرخ بیکاری در این کشور زیاد شده و ترکیه با یک بحران اقتصادی روبرو شود.با افزایش جمعیت دولت ترکیه به این فکر افتاد که این کشور احتیاج زیادی به مسکن دارد .رشد سریع جعیت در کشور در سال های 2000 سبب شد که خیلی از سرمایه گذاران به سمت بازار مسکن ترغیب شوند.

    براساس آمارهای منتشر شده ترکیه در سال های 2000  بیشتر از 400 هزار واحد جدید احتیاج داشت.در بین شهرها ، استانبول هم با افزایش جمعیت یکی از بهترین کلانشهر های خاورمیانه به شمار می رفت.

    سیاست های اتخاذ شده دولت برای مهار تورم سبب شد که نرخ سود وام ها کاهش یابد و شرایط برای ساختن واحدهای مسکونی بهتر شده و افرادی که از طبقه متوسط و کم درآمد هستند بتوانند از این امکانات استفاده نمایند.

    پیشرفت گردشگری در این کشور یکی از موارد مهمی بود که باعث رشد بازارمسکن در کشور ترکیه شد ولی به خاطر اینکه دولت تحت تاثیر بحران اقتصادی بود باعث  شد بخش خصوصی مسئولیت احداث واحد های مسکونی را بر عهده بگیرد.

    بعد از سال 2000 با کم شدن نرخ بهره بانک صنعت ساختمان در این کشور رشد چشمگیری داشت و در حال حاضر بازار مسکن یکی از بخش های مهم اقتصادی در این کشور محسوب می شود.

    بعد از این بحران اقتصادی تا به امروز این کشور توانسته این رونق را حفظ نماید و به دلیل سرمایه گذاری بخش خصوصی در بازار مسکن علاوه بر اینکه تعداد مالکان در این کشور افزایش یافته سبب شده که نرخ بیکاری هم در این کشور کاهش چشمگیری داشته باشد.

    در سال 2017 سرمایه گذاران خارجی بیشتر از 22000 واحد مسکونی در این کشور خریداری کرده اند که بهترین منطقه برای آن ها حاشیه شرقی دریای سیاه می باشد.شهر استانبول برای خرید مسکن رتبه نخست رابه خود اختصاص داده و بعد از آن آنتالیا و ترابزون هم در رتبه دوم و سوم قرار گرفته است.


چرا سهند؟
چرا سهند؟ پيدا كردن ملك مناسب و دلخواه مستلزم زمان و تلاش زيادى است. فروشندگان ما در سهند ليست املاك دلخواه شما را يكجا و با توضیحات كامل برايتان فراهم میکنند؟ با این راه حل شما میتوانید براحتى املاک مد نظرتان را كه بيشترميپسنديد بازدید کرده و به خواسته خود در حداقل زمان برسید! املاكتان را در تهران و يا در هركجاى ايران اجاره دهيد يا بفروشيد! سايت اينترنتى سهند يك محيط حرفه اى و ايده آل براى كمك به شماست تا انتخاب هوشمندانه اى داشته باشيد. آپارتمان دلخواه ومطابق نياز خود را انتخاب كنيد و یا ازمشاورین املاک عضو سهند در سراسر ایران درخواست کنید. با سهند تا خانه روياييتان فقط چند كليك فاصله داريد.

 

تمامی حقوق محفوظ است|طراحی و اجرا:سامانه کسب و کار و املاک سهند

تمامی خدمات وب سایت سهند ، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.